Livet som medelålders - del 21


Det här är min skjorta (Jo, den är ostruken). Skjortan har, som du kan se, en bröstficka. I vilken jag sällan eller aldrig brukar förvara saker. (Förutom vänster bröst förstås, eftersom det liksom så där naturligt finns placerat just precis där vid fickan). (Det framgår också av benämningen "bröstficka"). Det vita luddet är resterna av en liten vit papperslapp som har varit i tvättmaskinen tillsammans med skjortan. Jag minns tydligt hur jag skrev ner en viktig grej på lappen, och hur jag - mot min vana - lade lappen i bröstfickan, och hur jag tyckte det var en utmärkt plats just då. Vilket det ju bevisligen inte var eftersom jag nu har ett pappersluddsproblem på halsen. Men mest bekymrad är jag över det viktiga som jag skrev ner på lappen innan jag lade den på det säkra stället i bröstfickan. Vad var det jag skrev? 
Som medelålders gäller det att skriva ner allt viktigt (och oviktigt) man ska komma ihåg. Jag har nu nått stadiet där det också är extremt viktigt att komma ihåg var jag lägger mina minneslappar. Note to self - i alla fall inte i bröstfickan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...