Duktiga ni!

Årets sommarväder kan inte ens med bästa vilja i världen kallas bra. Inte ens vi som ogillar tropiska temperaturer njuter av vädret. Ännu talar optimisterna om att värmen ska komma i augusti. Den som lever får se...

Men oj så ni alla är duktiga på att gilla läget! På sociala medier kan man se semesterfirare njuta av brasan på stugan, plocka de första kantarellerna, lacka terrassen, tapetsera, läsa högvis med böcker, gå på konserter och handarbeta. Och många turistar i hemlandet! Besöker nöjesparker, skärgården, storstäder eller Pori Jazz, Tall Ships Races eller andra festivaler. Nästan ingen klagar och gråter utan alla tycks ha bestämt att göra det bästa av situationen och roar sig för fulla muggar. 


Jag har också roat mig med hemlandsturism. Här vandrar jag bland sågspånshögarna i Kotka. Duktiga är vi, eller hur?! Skön fortsättning på sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...