Let it rain!

Gummistövlar är väl inte något man går omkring och tänker på så värst ofta. Snarare går man omkring och tänker på Louboutin-skor med skyhöga klackar och röd sula eller ultralätta Adidasdojor i vackert vitt.

Jag tänker faktiskt ibland på mina stövlar, införskaffade i början av nittiotalet, och på hur jag har avskytt dem ungefär sedan början av nittiotalet. Gummistövlar använder jag kanske två gånger per år så det är ju inte precis så att de slits i användning. Men de är fula, obekväma och gummit har blivit hårt och obekvämt. Skaften har blivit trånga (den illvilliga krympmalen?? Gummistövlar? På riktigt?). Dom luktar illa. 
Och jag har gått omkring i flera år och tänkt på att jag skulle vilja skaffa mig ett par nya. Ett par gula. Ett par Hajstövlar. 

Tadaaa!!!
Nu utlovas det regn och rusk till midsommar och NU kände jag att jag bara MÅSTE göra slag i saken och pigga upp mig med nya stövlar. Lycka!
Kom an bara, midsommarregnet! Jag är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...