Magic eyes

Inte ens i den ljuva ungdomen var jag bra på att festa om två eller flera dagar i sträck. Festa om behöver inte betyda mängder av alkoholhaltiga drycker (även om det ibland gör det...), det räcker bra att skönhetssömnen naggas i kanterna på grund av försenad läggdags. Och nu, mitt i livet, är det tyngre än någonsin att dra på sig bästa stassen och festminen två dagar i rad.

Gårdagens trevliga valborgsmässoafton med god mat, trevliga människor och en del drycker drog ut på tiden och ljuset släcktes vidpass tvåtiden i natt. 
"Den är inte alls stark", he said.
"Bara en till", he said.
#campariochjuiceäraldrigfel

Barpianisten med sin sidekick levererade slagdängor in på småtimmarna.
Tyvärr drog min inre mat- och sovklocka mig upp ur sängen som vanligt vid sjutiden i morse, så efter en särdeles kort natt sitter jag nu här och samlar krafter inför dagens Första Maj-sillis. Och har gett uttrycket "påsar under ögonen" en helt ny innebörd. 
Do your magic. Please. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...