Livet som medelålders - del 20

Med stigande ålder kan jag skönja ett minskat intresse för höga klackar och smäckra snygga skor. Det finns antagligen någon slags matematiskt bevisad exponentialkurva som beskriver detta grafiskt.
Istället har bekvämlighet och fotriktighet stigit fram som allt viktigare köpargument tillsammans med lästens beskaffenhet och tåutrymme. På ren svenska betyder detta hellre en bekväm sko än en snygg. Sorgligt men sant. Sånt är livet. 

Kolla på de här nya godingarna som ska omsluta mina slitna sommarfötter under den stundande säsongen. Jag kommer att gå som på moln. Rosa moln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...