En app för mobbade?

Jag är ett mobbningsoffer! Nånej, nej. Jag vet ju att man inte ska skämta om något så allvarligt som mobbning. Men nu använder jag inte ordet i dess allvarligaste betydelse då jag avslöjar att jag blir mobbad av mina kollegor. Inte arbetsplatsmobbning i ren form, nej. Utan sportmobbning. Just precis. Sport!

Nuförtiden börjar nämligen alla möten med mina svenska och danska kollegor så att någon av dem frågar mig om jag har sett gårdagens resultat. Det har jag ju givetvis inte. Vilken sport alltså? När? Var? Hur? Spjutslängning? Längdhopp från stillastående? Baklängeslöpning hundra meter? Och därefter meddelar de stolta att Danmark eller Sverige har vunnit över Finland i någon slags idrottsutövning som jag inte hade någon aning om att har utspelat sig. Basket, simning eller schack till exempel. Och så ska jag gratulera och hylla kollegorna för insatsen. Grattis till segern i armbrytning eller isdans! 

Vad har jag att kontra med? Ingen aning! Jag följer ju inga sportnyheter och kan alltså inte komma med minsta tillstymmelse till vinst. Vare sig ishockey, fotboll eller kärringkånk. Jag behöver en app! En app där jag kan få nyheter om alla idrotter där Finland har vunnit över Sverige och Danmark. Allt från orientering och cykling till stövelkastning och curling.  Vem kunde bygga en sådan åt mig? Glöm inte rodd, bågskytte och dressyr. Och dopning...

2 kommentarer:

  1. Du har tre söner och en gubbe - skämas ska de om de inte håller dig uppdaterad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det! Men det är ju lite fast i eget intresse också...

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...