Julförberedelser

Snart börjar dom. Julförberedelserna. En och annan har redan triumferande informerat på FB att de har inlett glöggsäsongen och jag bongade faktiskt de första julljusen på en balkong i stan för ett par dagar sedan. Och jag har köpt den första julklappen!
Fast det är egentligen inte så värst bra, faktiskt. Nu invaggas jag nämligen i falsk säkerhet om att mina julklappsinköp har börjat i god tid och att jag har full koll på dem och att jag alltså nu kan ta det riktigt lugnt med resten av klapparna. Nu ska vi komma ihåg att det ju faktiskt bara är en (1) klapp som jag hittills har kunnat bocka av på excellistan. Ännu finns det gott om tid att bli i panik alltså. 67 dagar, 5 timmar och 12 minuter i skrivande stund för att vara exakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...