The Traveling Tomte

Läste i Husis om ett experiment som med hjälp av en trädgårdstomte på jorden-runtresa ska visa att jordens gravitation påverkar vikten olika på olika håll i världen. Tomten Kern åker runt med en precisionsvåg och väger sig på olika intressanta platser. Jag väntar med spänning på slutresultatet och att få reda på var på jorden man väger minst. Dit tänker jag flytta.
Läs mera om tomten Kern här eller här.

Min svågers bror som är en jättebra fotograf reser jorden runt i sällskap med en tomte. Jag älskar hans tomtebilder från de mest fantastiska platser. Ja, hans foton över huvud taget. Se bara här på hans Flickr-stream.


Den här tomtebilden hör till mina favoriter, den har jag lånat från hans FB-sida. Thanks, Eric!

Fascinerande att ligga hemma i soffan och tänka på alla dessa globetrottande tomtar som susar jorden runt. Så mycket spännande de får se och uppleva. Synd att de inte kan berätta om det.

1 kommentar:

  1. Har tillbringat en stund med amazing pictures, tack för den länken! h. Icka

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...